tirsdag 29. januar 2013

1 år og kjempestor!!

Hallais folkens!

I dag har jeg hatt bursdag!! Jeg gledet meg i hele natt! Var helt håpløst å få sove. Selv om jeg lå på armen til mamma så ble jeg bare liggende å snu meg frem og tilbake hele natta. Pappa flyttet inn i skuffa til Isa så det var jo ikke det at det var dårlig plass og bråkete snorking heller, men jeg var så spent altså!!

Synes jeg har kommet meg ganske bra på et år. Nå kan jeg gå, jeg kan nesten løpe... Og jeg kan si mamma og pappa. Og så tror jeg at jeg sier bok.. Har sånn grei styring på å drikke fra tutekopp og klarer helt fint å tømme noen kjøkkenskap på veldig kort tid. Ellers så er jeg en racer på å klatre opp tripp trapp stolen. Får bare gjort det så lite siden mamma og pappa har gjemt den på boden. Jeg er kjempeflink til å kaste ting i do! Så jeg synes jeg er klar for å bli en ettåring..

Nå ble jo den bursdagen litt kjedelig i starten. Mamma dro på jobb som vanlig, pappa sov, Eir og Isa dro på skola og i barnehagen så jeg ble dritsur!! Hadde de glemt bursdagen min?? Det var jo i dag jeg skulle få kake og greier. Så ikke snurten av noe kake. Ikke noen kanelboller heller.

Så da mormor la meg i vogna sov jeg like godt nesten hele dagen. For når jeg våknet av den første luren var det på samme viset så jeg var sur og heldigvis fikk jeg legge meg å sove mer..

MEN SÅ!!! Når mamma kom hjem begynte det å skje ting! Mamma, Eir og Isa pyntet verdens stiligste dinosaurkake til meg!!


Og tante hadde med krone så da måtte jeg jo bare bli litt blidere. Den krona var tøff altså. Jeg ble så stilig i den!! Ville ikke ta den av, men mamma mente at jeg kom til å søle kake på den så måtte jo bare gi den til henne til slutt da..


Så endelig ble det noe mat. Først var det pølse med brød. Det er jo sånn passe greit. Men jeg venta jo på den kaka. Og saft!! Fikk eget glass for storunger og sugerør! Tenk det, jeg fikk sugerør sånn som Eir og Isa. Og egen tallerken, og egen skje.. Og et helt eget digert kakestykke!!

Trodde jo først at mamma var tørna helt, så jeg satt en stund og så på kaka der foran meg. Litt usikker på om hun bare kom til å ta den hvis jeg prøvde å spise. Men det gjorde hun ikke!! Og det var jo godt da, men det sugerøret!! Ahhhh, det var toppers. Har dere prøvd sugerør noen gang?? Det er altså et rør, og man kan suge og så kommer det saft!! Helt fantastiske greier!!





Så jeg ble jo i veldig godt humør der etterhvert. Tante hadde laget kanelboller som var like gode som de hos presten og jeg fikk presset ned en sånn også.. Gode greier dette med bursdag..


Og etterpå fikk jeg gaver. Gaver er litt merkelige, for det man skal få er gjemt inni noe papir. Jeg forstår ikke helt poenget med det der. Samme styret i jula. Hvordan skal jeg vite at det er en kjempemorsom leke inne i det kjedelige papiret der??? Heldigvis så åpna mamma de gavene. Og jeg fikk traktorbok!! Med lyd! Og et lekeratt!! Og en liten lekedatamaskin, så nå kan Isa bare ha den iPaden, for min snakker den også!! Og så fikk jeg noe klær og noen merkelige saker som mamma tredde på føttene mine.. Cherox kalte hun det og Isa sa det var veldig viktig å ha når man gikk i barnehage..

MEN MAN KAN JO IKKE GÅ NÅR MAN HAR DEM PÅ BENA!!! Ble jo stående bom fast på gulvet, og ramla jo, eller det vil si jeg tippa både fremver og bakover... Så de der kan mormor ta med hjem igjen.. Mamma ble veldig glad for dem, men jeg fatter ikke vitsen. Har jo sånn poser jeg kan gå i. Mye bedre!! Isa påstår jeg blir vant til det, men jeg tviler.





Så herja jeg litt før det var sengetid. Jeg springer foran også kommer mamma bak og sier hun skal ta meg. Det er så morro!!! Har dere prøvd det?? Så kan man gjemme seg bak noe og når man titter frem så er mamma der og sier BØØØØØ! Ler så jeg griner!!

Da jeg la meg skulle mamma absolutt sitte ved senga og synge igjen. Helt håpløst å få sove! Vred meg og sparket og dunket i sprinklene sånn at hun endelig gikk så jeg kunne legge meg til å sove! Og alt i alt så er bursdag ganske flott!!



 

14 kommentarer:

  1. Så herlig skrevet <3 Hehe

    Gratulerer med 1åringen :)

    Ha en fin kveld videre. Klem "kaos med kjærlighet"

    SvarSlett
  2. Fornøyelig lesing :-)
    Gratulerer med 1åringen.

    SvarSlett
  3. så kjekt det er å bli ett år...
    flott lesing, og gratulerer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan man ha verden mer for sine føtter?? :) Takk!

      Slett
  4. Hurra til deg Yme!!! Tenk å endelig få spise kake med alle fingrene og drikke saft av sugerør! Flott! Snart er du voksen! P.S: du skal bare be mamma om å slutte med den natta-sangen!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå nei du, her skal det synges! Bare vent til han blir litt større, da synes han det er så koselig så!!

      Slett
  5. Hipp Hurra for fineste Yme, er helt enig med deg - bursdager er fine greier!
    Kaka var stilig men det var jammen bra tante tok ansvar og laga kanelboller, har hørt at det også er fine greier:)

    SvarSlett
  6. Hurra for gutten din:) Jeg har ikke kommentert hos deg før, men nå måtte jeg bare si at du har en fantastisk fin og morsom blogg:) Jeg må innom hver eneste dag, og gleder meg til å lese! Innleggene fra Yme er jo så sjarmerende og de minner meg sånn om mine egne barn! :) mvh Linn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk. Hyggelig at du titter innom selv om du ikke legger igjen så mange spor :) Men ekstra hygelig med kommentar :) :)

      Slett
  7. Gratulerer med en flott ettåring!

    SvarSlett