fredag 4. januar 2013

Hva man blogger om når man ikke har noe å si...

Hei.

I dag må jeg innrømme at inspirasjonen til blogginnlegg sitter litt langt unna. Jeg har saumfart internettet og en store verdenswebben etter inspirasjon men det var dårlig stellt gitt. VG nett kan fortelle at "Plumbo-Lars" har et arr på magen og at en illsint katt har angrepet en kvinne og drept en annen katt i Bengtfors og store politistyrker er satt inn i jakten...

Det siste bekymrer meg jo litt. Bengtfors ligger i Värmland i Sverige. Der hadde jeg min turnustid, rett nok ikke i Bengtfors, men i Arvika. Allikevel kan det jo være noen jeg kjenner som er utsatt for denne illsinte kattens raseri. Katten har fått navnet "Hemska katten från Bengtsfors" og har vært på rømmen siden nyttårsaften. Undrer hva som har gjort den så sint? Mulig at katten den tok livet av hadde prøvd seg på dama.. Uansett så er det jo ikke bedre stilt med politistyrker i Värmland enn i Salten så jeg sender varme tanker til mine kolleger der som kanskje kunne ha trengt assistanse på for eksempel et psykiatrioppdrag, men som nå må klare seg alene da alle innsatsstyrker er satt inn på å finne denne katten... Og så er det jo betryggende at VG har undersøkt om nordmenn på norsk side av grensa trenger å være bekymret, men folk i Halden kan sove trygt melder politiinspektør Lomgård.

Sånn ellers så kunne jeg jo sagt noen velvalgte ord om svineinfluensa. Men jeg føler at også der dekker VG mye av det jeg vil si. De har fine illustrasjoner og daglige oppdateringer om hvor mange som er innlagt på A-HUS. De kan også fortelle at Støre har trosset alle råd og valgt å ikke vaksinere seg selv om statsministeren har fått sprøyte. Nå er jo meg bekjent ikke Støre, eller Jonas som jeg jo helst liker å kalle ham, i noen risikogruppe for svineinfluensa og følgelig skal han vel ikke ha noen vaksine og langt mindre familien hans, men man kan jo aldri vite.. Bra at VG følger med på dette!

Ellers blir man jo også oppdatert på utviklingen på om Petter Jr. Northug får ligge i bussen sin eller om han må ligge på et usselt hotell sammen med de andre på landslaget. Det må jo være kjipt å kjøpe seg en sånn buss som har både nintendo DS, WII, alle supermariospillene i verden og DVD-spiller og så ikke få lov å overnatte der. Skikkelig nedtur å måtte dele rom med en eller annen svett lagkamerat som garantert ikke vil se det samme som du på TV. Heldigvis er Petter Jr Northug "såpass profesjonell at han takler dette på en av de beste måtene"

Padleparet, hvem nå det er skal ha baby, gratulerer til dem og Ole Paus er blitt et bedre menneske etter "Hver gang vi møtes" mens Hobbiten Kurt var helt utslitt etter å ha sunget til Anita Skorgan. Viktige opplysninger som høyner allmennkunnskapen og kan komme nyttig med på neste quiz hvis man deltar på slikt.

En annen blogger jeg følger, Husfrua bruker å bruke en kjent blogger, nemlig fotballfrua som inspirasjon og glede... Tenkte jeg rett og slett skulle herme og gjøre det samme i dag. Dersom dere ikke har vært innom bloggen til fotballfrua så gjør gjerne det. Hennes walk inn closet...... Og kjolen hun feiret nyttår i.... Og julegaven fra mannen.... Jeg er grønn, grønn av misunnelse.. I dag kan fotballfruen melde om en dag foran mac'en og med iphonen på lading. Dersom jeg bytter Mac med PC så kan kvelden etter at ungene var lagt her virke ganske så identisk. Men så sliter jeg for jeg kan ikke akkurat si jeg har brukt tiden på å planlegge ulike hårstylingsvideoer... Middagen her var wraps av kalkunrester, men fotballfruen hadde fondue..... Klesdrakten var heller ikke heeeeeelt identisk. Dog hade jeg forsvarets beste kamofleece på overkroppen, men den kan nok ikke matche hverken pelslua eller pelsjakka til fotballfrua. Ei heller kan jeg matche den snertne pysjamasshortsen hun stilte i i morges.... hva jeg stillte i i morges på badet skal være unevnt, men det var ikke noe som burde avbildes... Noe det heller ikke ble....

Nei, dårlig med inspirasjon og fantasi i dag dere. Så dere får ha en videre fin fredag og så satser jeg på mer inspirert og kvalitetsskrivende dag i morgen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar