tirsdag 8. januar 2013

Jeg vil ha barnehage! NÅ!!

Hei folkens.

Yme her!  Lenge siden sist. Virkningen av antibiotikaen har ikke avtatt. Jeg er et nytt menneske! Full av energi og livslyst... Bare synd at omgivelsene ikke helt setter pris på det..

Blitt litt lite blogging i det siste. Det er fordi det er så vannvittig KJEDELIG!!!!! for tiden. Jeg mener. Det er begrenset hvor mange ganger det er underholdende å tømme skuffene i tv-reolen. Likeså er det begrenset hvor mange ganger det er spennende å telle antall boller mamma har i hjørneskapet på kjøkkenet. Det var ganske moro å tømme all olja i frityrgryta jeg fant i det andre kjøkkenskapet utover kjøkkengulvet, men akkurat da jeg skulle til å skli bortover gulvet på mage i all den olja kom pappa. Han er så rar, pappa, han syntes ikke det var noe morsomt. Bare kjeftet og kjeftet mens jeg ikke en gang fikk lov å hjelpe til med å tørke opp, måtte sitte i den høystolen å se på. Kjeftet litt tilbake da så det var stemning..... NOT!! Besøkte bestemor og bestefar i går. Der er det litt mer å finne på. Bestemor er så snill! Hun henger lange duker ned fra alle bordene, setter pynteting så man når dem, legger blader og aviser lett tilgjengelig.. Pappa påstår han blir svett av et sånt besøk, men jeg synes det er kjempekoselig!!

Så er det å vente man blir irritert når man får høre det jeg hørte i dag? Jeg har det fra høyst sikre kilder som jeg stoler på, nemlig Isa. Hun hadde sett det selv. Til og med pratet med dem det gjelder.

Mattheus og Jørgen, de guttene jeg brukte å være sammen med da jeg var beibi har fått begynne i barnehagen sammen med Isa!! Hvor urettferdig er ikke det?? Greit nok at jeg kanskje er noen måneder yngre enn dem, men jeg er i allefall like tjukk! Sa Isa...

I barnehagen er det andre unger man kan leke med. Da jeg var beibi fikk jeg jo som sagt være litt sammen med Jørgen og Mattheus. Vi gjorde ikke så mye, lå mest å glodde ut i lufta, sammenlignet pupper og forstyrret hverandre når vi skulle sove, men man så da folk i det minste. Nå ser jeg jo bare pappa og mamma og Eir og Isa. I jula hadde vi besøk av noen andre unger. De tok lekene mine, men det får man jo bære over med når man får utvikle sitt sosiale vesen....

Og nå får altså Mattheus og Jørgen være der i barnehagen sammen med Isa hele dagen. De får bygge med klosser og rive istykker papirark og sove i vogna der. Og klatre på de voksne som er der og spise sammen med andre som også kaster maten på gulvet. I barnehagen synger de sanger og har noe som heter samlingstund og de skal lage påskepynt til påske! De minste også! Sier Isa... Et rent eldorado spør du meg. Action hele tiden!! Man kan lære å sykle der! Sier Isa...

Vel akkurat i dag klager jeg ikke for det ble litt action da Eir kom hjem. Hun skulle være hyggelig med meg og holde en liten konsert med piano og mikrofon mens vi venta på middagen. Så ramlet hun og dro med pianoet og fikk ett kjempesår på halsen! Isa vrælte BLOD! BLOD! og mamma kom styrtende til. Til og med pappa så litt skremt ut. Jeg fant ut at det var best å sitte musestille og ikke forstyrre til mamma hadde fått overblikk over skadeomfanget. Heldigvis overlevde Eir. Men hun hadde så vondt at hun heller ble hjemme enn å dra på svømming. Hun fikk et langt sår på halsen! Ikke ante jeg at det pianoet jeg fikk til jul var så farlig!

Men den barnehagen altså Jeg vet hvor den ligger. Har vært med når de har kjørt Isa dit. Så nå driver jeg å øver... På å gå altså. Går litt dårlig for det går mest sidelengs, den ene foten liksom sleper etter, også trenger jeg ei sånn vogn eller en krakk eller en finger eller et tau eller noe å holde i. Mamma driver og snakker om Dumbos fjær, hva nå enn det er.. Men det kommer seg! Og så snart jeg bare får til å kle på meg den jakka selv, åpne grinda ned trappa selv, lært meg å krype med rumpa først ned trappa og få opp ytterdøra så er det strake veien til den barnehagen.. For dit skal jeg altså!!

 Ikke si noe til mamma og pappa da dere, da holder de meg sikkert innesperret her til jeg er 3!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar