mandag 11. februar 2013

Endelig mandag..

Hallais folkens!!

Yme her. Mamma har vært syk i dag. Lå i senga helt til klokka to så hun har jo ikke opplevd noe spennende å blogge om, så jeg tar det for henne i dag..

Endelig var det mandag. Sånn helg er jo usigelig kjedelig. Her har man endelig fått begynne i barnehagen og så må man være hjemme i to dager. Ja til 7-dagers-uke sier jeg! I tillegg var det jentefest her i helga. Det eneste jeg fikk med meg av det var jo at det hørtes en masse latter og greier oppe fra loftet. Meg sperret de inne i stua.. Så jeg sto ved grinda ved trappa opp til loftet og ulte det meste av tida. Kunne de ikke bare latt meg være med opp da, så hadde de sluppet den ulinga.. ?

Jeg fikk være med når de spiste da. Det var så moro!! Så jeg måtte ule litt av glede. De andre jentene som ikke var vant til småsøsken klarte ikke å spise, de måtte bare sitte å holde seg for ørene og rope til meg. Da ble det enda morsommere å ule så da ulte jeg litt høyere!! En av de andre sa at hun aldri i verden ville ha småsøsken, for da ville hun sulte ihjel!! Hun eier jo ikke humor i det hele tatt!!!

Apropos spising. Tenk, i barnehagen får vi ha egen tallerken når vi spiser. Det er så fint! Det er ikke lov å slå med tallerkenen eller å kaste den i gulvet, men ellers så er det meste greit tror jeg. Jeg tok en alvorsprat med mamma i dag sånn at jeg fikk ha tallerken her også. Først bare la hun en og en bit på bordet mitt og prøvde å gi meg med skje, men da nekta jeg å spise. Selv når hun lekte brannbil med skjea. Vanligvis er jo det veldig gøy da og jeg er garasjen og gaper sånn at bilen får kjøre inn, men jeg klarte å la være i dag. Etter å ha forklart henne hvorfor, gav hun meg hele tallerkenen og da spiste jeg opp alt sammen. Var kjempeflink!! Litt vanskelig med den potetmosen, den satt så godt fast, men løste det også..






Etter middag hjalp jeg mamma med å rydde. kom bittelitt pølse og potetmos på gulvet, men ikke mer enn at jeg syntes det var helt innenfor toleransegrensen.. Jeg ryddet skuffa på kjøkkenet. Fatter ikke hvorfor de må rote så i den. Mye finere med ryddig skuff og tingene fint plassert på gulvet.

Etterpå bygget jeg tårn med klosser. Isa mener at man skal rive sånne tårn ned. Men det er jo helt feil! Da blir det et forferdelig bråk og det er ikke noe morsomt. Faktisk kan man bli litt redd av slikt når man er ett år, men det tenker ikke Isa på. Så jeg viste henne hvordan det skal gjøres. En og en kloss... FORSIKTIG!!










Så kom det morsomste, for man kan putte de klossene inn i hverandre og da blir det bare en stor kloss med de andre inni seg til slutt! Helt magisk!! Isa synetes jeg var kjemperar. Hun bygget jo mange sånne tårn og ble bare sur da jeg ikke ville rive dem ned. Merkelig.

Så var det leggetid heldigvis. Jeg var så glad i barnehagen i dag at jeg glemte å legge meg etter frokost. Så jeg sov bare en gang. Tror egentlig at jeg er litt for liten til det ennå, men greit å teste det ut. Mamma har heldigvis sluttet å sitte ved siden av senga mi når jeg legger meg. Hun driver fortsatt med den synginga, men så går hun, så det går greit å få lagt seg nå.. I morgen skal jeg heldigvis i barnehagen igjen. Pappa lovet meg det da han henta meg i dag. Det tryggeste ville nok vært å overnatte der, men de voksne sa at det var ingen som fikk lov til det, så jeg måtte bare dra hjem, selv om jeg ikke ville..

Mamma skal på jobb i morgen, vakt har hun også, men om ingen blir syke så kanskje hun rekker å skrive litt. Hun snakket noe om en gave hun skulle gi bort, en sånn giveaway... Noe fint noe.. Håper bare ikke det er meg.

12 kommentarer:

  1. Flinke Yme bra at du kan skriv litt.Du må nå ikke vær så streng mot Isa, hun mener det nok bare godt:)

    SvarSlett
  2. Hehe, lille herlige Yme :) Kos deg masse ibarnehagen i morgen også får mamma ha god vakt :)

    SvarSlett
  3. Nå nei du lille snusken, du er ikke noen giveaway! Du skriver flott. Fortsett med det! Håper du fikk en fin dag i barnehagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Man vet aldri.. :) Dadgen i barnehagen ble toppen!!

      Slett
  4. Helt sikkert ikke deg <3 men jeg er glad for å bli kjent med deg.
    kult at du trives i barnehagen, for der er det jo opplevelser i kø.

    Hils til mamma og ha en fortsatt god uke

    Nann Karin

    SvarSlett
  5. Du skriver så utrolig bra : ) Gleder meg til å følge bloggen din : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig. Alltid morsomt med nye lesere. Håper du trives her inne og jeg blir alltid glad for tilbakemeldinger!

      Slett
  6. He he he, her ler vi og koser oss stort. Jeg lever meg sånn inn i "Yme´s" fortellinger, at jeg glemmer at det faktisk ikke er han som skriver. Det sier mye om hvor flink du er:-)

    Gleder meg til neste fra Yme:-):-)

    Ragnhild.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du blir som Eir... Hun glemmer også at det faktisk er jeg som skriver... "Aaaaahh det var det han gjorde når han gjorde det der" og sånn...

      Slett