søndag 10. mars 2013

Monstre!!

Hallais!!

Yme her. Det har forsåvidt vært en trivelig helg, frem til i dag... Mormor kom på fredag kveld og hun er veldig glad i meg! Derfor har jeg vært veldig snill med henne i helga og sovet helt til sju! Faktisk har Isa våknet før meg, så mormor har allerede vært våken når jeg har stått opp.

I går var vi ute i snøen. Sånn snø er merkelige greier. Forferdelig kald. Men moro. For pappa må brøyte når det er så masse snø og da får man sitte på, og det er jo toppers!! Ellers så dro jeg rundt på et sånn akebrett og skjøv en spark hit og dit mens jeg ropte på Eir. Hun sprang så fort, for hun hadde besøk og hun var jo aldri der jeg var. Men jeg ropte høyt altså, så det var veldig rart at hun ikke hørte meg...



Ellers i helga så fikk jeg smake på is. Det var veldig godt! Og så har jeg hjulpet mormor med å rydde på kjøkkenet. Mormor er like håpløs som mamma, hver gang jeg rydder de skapene og de skuffene så roter de dem til igjen, så jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har måttet rydde opp etter dem....



Og så har morfar vært her. Morfar er så bra. For morfar er slett ikke redd for telefonen sin. Så morfar lar meg få låne den. Mye snillere enn alle de andre som er så kjipe med de telefonene sine. De tror ikke at sånne telefoner tåler at man spiser på dem. Men det gjør de altså, i allefall morfar sin.


Men det var de monstrene. Da Isa hadde jentefest så var det ei jente som hadde med et monster. Forferdelig fælt var det! Grusomt! Enn å dra slikt inn i huset da! Heldigvis så tok hun det med seg hjem igjen... Det monsteret ligna fælt på koseselen som jeg har i senga mi, så når jeg skulle legge meg måtte jeg sjekke at det var selen og ikke monsteret som lå der. Bet i nesa på det, sånn i tilfelle..

Men så viser det seg at det monstret har formert seg!! Jeg kom gående inn på soverommet der mormor ligger i dag. Vanligvis er det riktig så hyggelig, for alle bøkene mine er der, og klosser, og stabletårn og sånn. Men i dag... ET MONSTER!!!! Et grusomt et. Ble livredd!! Sprang til mamma, men hun bare lo. Til og med mormor lo. Prøvde jo å forklare dem at de var i livsfare og at vi måtte komme oss ut av huset, men mamma bare tok med seg monstret opp på loftet. Fatter ikke hva hun tenker på for der skal vi jo sove!! Jeg sto under trappa og ropte alt jeg kunne at hu nikke måtte gå opp dit alene med det, men hun kom ned igjen. Men monstret ble jo igjen der oppe....

Og som ikke det var nok så har vi altså fått monstre på boden også. Bak den eska med tomme glass og hermetikkbokser som det er så morsomt å rydde i. To fæle monstre bodde det bak der. Jeg rygget så fort jeg kunne og vrælte på pappa. Han tok monstrene og gjemte dem lengre inne der, men jeg så nok at de fortsatt var der da jeg skulle klatre i hylla der inne etterpå. Sprang ut igjen og vrælte på pappa på nytt... Mormor kom og hun har blitt helt tullete. Hun koste med monstrene!! Hva er vitsen med det da?? Hiv dem ut!!!

Mamma tok monstrene i handa og da begynte de å danse! Dansende monstre, hva gir du meg?? Kan det bli værre..



Mamma hadde glemt å si til pappa at hun hadde bært det andre monstre på loftet. Så pappa skulle legge meg i senga mi som vanlig. HA!! SÆRLIG!!! Ikke snakk om at jeg legger meg med et sånt monster som er her oppe på loftet. Pappa gav opp, det forstår jeg godt, for jeg vil IKKE sove. Tenk om det monstret kommer da?? Hva har han tenkt å gjøre da?? Kose med det?? Monstre angriper om natta, bare så det er sagt.. Mamma kom og la seg sammen med meg i dobbeltsenga. Jeg lå med fjeset mot døra sånn at kunne si fra hvis monsteret kom. Også holdt jeg fast i håret på mamma med en hand og i øret med den andre..  Men mamma er ganske stor og sterk så det er muligens en liten sjanse for at jeg tar en bitteliten blund mens hun passer på....



2 kommentarer:

  1. Ja nå syns mormora at Ymegutten sover lenge:)

    SvarSlett
  2. For en herlig blogg du har!!!:-)

    SvarSlett