torsdag 21. mars 2013

Snørr!!

Hallais!!

Sånn barnehage gjør en ganske snørrete!! Helt umulig å få sove for tiden jo! På kvelden så bruker jeg jo å kose meg med en flaske Drikki. 235 ml er akkurat passe til at magen kjennes stappfull ut og det er bare å rulle seg over på siden å sovne. Hvis ikke mamma absolutt skal sitte der å synge da. Greit nok å la henne holde på mens jeg drikker, men så må hun da klare å holde munn?? Pappa klarer det, mormor klarer det, men mamma.. Hun messer på med den der "blinke, blinke, stjerne lill" Jeg har fått med meg nå at hun undrer på hvor den er og at det visstnok er oppe i det blå, men det har tydeligvis ikke mamma.

Men det var det snørret. Når man har nesa full av snørr så er det vanskelig å drikke sånn flaske. Og drikker man ikke flaske blir man ikke trøtt. Sånn er det bare. Og sutt! Min elskede sutt!! Det er til å gråte av, men jeg holder jo på å kveles av den.. Sutten min, som til vanlig er så god. Er jo bare å smatte litt så sovner man. Men når man ikke får luft, men bare snørr når man puster så er det jo ikke akkurat ro som senker seg..

Så det er litt vrient om kvelden. Tenkte jo at det da var bedre å stå i senga, slik at snørret i det minste rant ned fra nesa og ikke ned i halsen. Men da gikk mamma! Hva er det for noe da?? Overlate sin dødssyke sønn til seg selv?? Nødvendig å si at jeg vrælte?? Tror ikke det!

Så prøvde jeg å gnu av meg snørret. Hvis man blåser i nesa og drar ansiktet langs for eksempel puta og teppet så forsvinner noe. Gjør man det lenge nok så er ikke bare nesa og ansiktet fullt av snørr, men hele senga også. Så det der funka dårlig i min egen seng. Det funka litt bedre når jeg lå sammen med mormor i dobbeltsenga når mamma og pappa var borte. Da fikk jeg gnudd det meste av snørret på puta hennes og når det var tomt nok til at jeg klarte å suge på sutten la jeg meg på andre siden av senga og sovnet. Mormor er så fintfølende når det kommer til snørr, bare fordi hun fikk bittelitt snørr på den puta måtte hun stå opp å skifte putevar...

Vanskelig å spise er det også med sånt snørr.. Mister jo helt pusten. Går greit med is og sjokolade merkelig nok. men det er jo helt håpløst at mamma lukter når man forsøker å nærme seg noe slikt. Pappa kom hjem fra Dublin i kveld. Han hadde med en sånn gul og trekantet sjokolade han hadde kjøpt billig. Isa fikk og Eir fikk. Jeg fikk jammen satt tennene i en jeg også, men glemte jo å ta av papiret så mamma tok den fra meg.. Mulig jeg ikke burde gått rundt i stua med hele sjokoladen i munnen, så det var vel litt min egen feil..

I morges fikk Eir og Isa havrekjeks. Isa er jo kjempelur! NOT!!! mvahahaha!!! Hun lot kjeksen ligge på stuebordet når hun henta melka si. Jeg kan love dere at jeg er blitt rask til å springe. Isa jagde meg hele stua rundt, men jeg tviholdt på kjeksen og sprang rundt og rundt pipa. Mamma lo så masse at hun helt glemte seg og gav Isa en ny kjeks og lot meg få ha min. En liten maraton, kjeks og masse snørr..... Måtte jo hvile meg litt med hode på sofaputene.. Kjeks og snørr er forresten ypperlig å smøre utover bord og sofaputer..

Var i barnehagen igjen i dag. I går var jeg og snørret hjemme med mormor. Jeg prøvde å gråte litt når mamma gikk i dag, for jeg har forstått at man skal visst gjøre det for at mammaene skal blir glade og føle seg verdsatte. Men fikk det ikke helt til. Kristin åpna jo matboksen min og det er jo mye viktigere å få med seg enn at mamma går. Får heller prøve å gråte en skvett i morgen.

Mamma har sagt til damene i barnehagen at jeg må sove to ganger. Hørt sånt tull!! Jeg er jo tross alt blitt et år og to måneder. Er ingen baby heller. Tok en prat med Merete i barnehagen. Hun fortalte at både Eir og Isa sluttet helt med å sove måneder før de var to år! Så jeg har det litt travelt her for den duppen på morgenen må jeg jo ha. Litt slitsomt å stå opp halv seks og ikke få en frokoststrekk. Men på ettermiddagen er det bare vas! Mormor har fatta poenget. Hun gav opp i helga. Gikk helt fint. hadd edet ikke vært for det snørret hadde jeg helt sikekrt sovet hele natta i stedet for å våkne så masse. Jeg lover!! Damene i barenhagen var så bekymret når mamma kom for å hente meg for jeg tulla bare når de skulle legge meg. Strakk bena opp så de ikke fikk igjen posen, skravla masse, ropte litt, prøvde å komme ut av posen.. Sov litt da, så mamma ikke skulle bli sure på dem, for det er jo ikke deres feil altså.. Dessuten så har jeg jo det snørret da. Prøv å ligg på rygg med nesa full av snørr og sov godt selv sier jeg!

Etter barnehagen var vi i hallen på barneidrett. Det var gøy! Masse unger, masse baller!! Og en masse drikkeflasker som ikke var våre. Håper ingen merket noe av alt det snørret som jeg la igjen, for mamma hadde glemt våre drikkeflasker....

Vel, skal prøve å sove. Pappa lar meg heldigvis ligge på armen hans i kveld. Da sovner man. Selv med snørr!!

Vi prates!

7 kommentarer:

  1. Heldigvis for pappaarmer sier jeg bare, snørr er ikke noen spøk!

    SvarSlett
  2. Snørr er faktisk skikkelig pyton!
    Og det værste er at manmane får en egen runde når barna nærmer seg friske:-( blæ

    SvarSlett
    Svar
    1. Satser hardt på å slippe denne gangen.. Tror det blir mormora som ofres i stedet :)

      Slett
  3. Hehe.. herlig skrevet. :)
    Sikkert kjempe gøy for dere begge å lese om 20 år! ;)
    Ønsker deg en fin helg og en GOD påske.

    SvarSlett
  4. *fnis* så søtt ;)

    det uendelige snørret.. det er noe det ja :p

    SvarSlett