onsdag 3. april 2013

Epoker i livet, og helten over alle helter..

Hei.

Vi har vært gjennom noen epoker siden Eir ble født. Den første store var "Tassen-epoken" Dere vet, den lille orange hunden som det finnes en masse fantastiske klaffebøker om? Tassen har fødselsdag var lenge den store og ubeseirede favoritten. Vi hoppet faktisk opp og ned av begeistring bare boka nærmet seg fanget. Utrolig hvor morsomt det kan være at tre pingviner gjemmer seg bak en frakk! Så overtok Tassen har gjemt seg. Der står bjørnen bak gardinen og smugspiser honning. Fantastisk artig!


Så var vi lenge. lenge, lenge inne i en "Hello Kitty-periode" Vi kunne faktisk ikke ha på oss et klesplagg hvis ikke den katta var et eller annet sted på plagget. Stakkars Isa har dermed en arvekolleksjon beståene av seriøst mange Hello Kitty klær. At hun ikke liker samme katt i særlig grad kunne vært et problem om hun i det hele tatt hadde brydd seg om hvordan klærne ser ut.. Bare det er en kjole og den et eller annet sted har en fargeflekk som er den samme som en eller annen fargeflekk på tightsen og sokkene har prikker i samme dur så er vi fornøyde.. Men Hello Kitty var en lang og drøy periode å overleve. Men fine plakater med katta da. Som kan rammes inn og henges på veggen..



Den "turkise epoken" er vi fortsatt inne i. Eir har tydeligvis et gen som spotter mote før andre, for fra tidlige i høst har hun kun kledd seg i turkis.... Truser. sokker, iallfall bukser, gensere, jakker, luer, votter, ja det som kan være turkis må være turkis!! Det var for å si det mildt IKKE enkelt i høst da en joggedress på Cubus var alt jeg fant i turkis. WOW hadde også takk og lov en joggedress slik at det gikk i disse to vekselsvis.. Men nå.. butikkene bugner, det er turkis overalt! Så jeg regner med at den turkise perioden snart ender..



Desto verre er epoken vi nå går inn i for full musikk, bokstavelig talt. Jeg sendte ungen på overnatting hos en venninne. Generaltabbe!!! Denne venninnen hadde en storesøster og storesøstra hadde jo både pute og parfyme som var verdt å dø for. For nå har vi oppdaget helten over alle helter og han har kommet opp på veggen i serdeles alt for store gullsko etter min smak!



Vi snakker selvsagt om Justin Bieber. Og vi har fått ikke mindre enn to Beliebers eller hva det nå heter i hus! Helten er selvsagt uangripelig på alle måter. Jeg ymtet frempå om at han var nå ikke særlig pen... Himling med øynene og beskjed om at dette her forsto jeg meg faktisk ikke på!

Så jeg har jo vært støttende mamma og hjulpet avkommet med å finne musikkvideoer på Ipad. Ikke viste jeg at det faktisk er en geit som synger refrenget på "Baby" Etter x antall nedlastninger av den geita fant jeg jo ut at det var parodier vi satt og lastet ned.. Igjen, jeg vet ikke så mye om Justin Bieber. Bortsett fra at han jo "har den beste sangen noensinne faktisk!!" (sitat Isa, tre år). Den beste sangen noensinne er tydeligvis "Baby". Den ble sunget hele 2. påskedag i et volum som selv 356 kvadratmeter hus ikke helt kunne takle. Faren som satt ute på sin elskede ATV og brøytet fikk med seg sangen og det sier jo litt... Pyntet seg til ære for helten gjorde de også. OG laget kamprop i tillfelle de skulle ramle innom en konsert og stå på første rad..

En for alle,
alle for en,
 
JUSTIN BIEBER!!!!!!!
 
Litt usikker på hvor de tre musketeeer kommer inn i bildet, men de var tre og alle har sett barbie, de tre musketeer, så det var vel det eneste kamprop de viste om..
 



Så nå går jeg her og nynner Baby, baby, baby yeah! Yeah litt erstattet av geitebreking innimellom.. Venninnen kunne fortelle at pappaen hennes kalte Justin Bieber for Justin Bever og sa at han ikke kunne synge!! Men det var tydeligvis ikke noe å bry seg om da faren "ikke forstår seg på musikk i det hele tatt!!" Dette kom etter at jeg forsiktig sa at jeg jo synes at flere andre synger minst like bra som helten. Ny himling med øynene! Fra tre stykker samtidig faktisk..

Det skal som kjent være Justin Bieber konsert i Oslo i nær framtid. Landet står på hode, i Ålesund flyttes norsktentamen med ei uke slik at elevene kan reise til Oslo for å se helten. Eir har fått med seg dette da Supernytt er svært behjelpelig med informasjon. At jeg er så uheldig å skulle til Oslo på kurs de samme dager er vel det som for Eir fortoner seg som det aller mest urettferdige i hele universet!! For det er jo helt klart at siden jeg skal til Oslo så kommer jeg jo til å leve meget tett inntil helten over alle helter. Veeeeel, tror ikke det. Jeg skal på et dørgende kjedelig kurs i journalsystemet Winmed 3, på Lysaker, og regner med å se fint lite til Justin. Men skulle jeg slumpe til å treffe ham skal jeg skynde meg å ta et bilde med mobilen..

Men siden jeg er SÅÅÅÅ håpløs at jeg ikke tar henne med og drar på konsert (som om det finnes biletter) er ønskelista på bygave klar. Det finnes tydeligvis utallige Justin Bieber produkter. Fra før nevnt finnes altså putetrekk og parfyme, men i følge Eir er det millioner av ting og hun ønsker seg alle!!

Isa  ønsket seg opprinnelig to puslespill. Et med mange biter som skulle være kjempevanskelig og et som var litt enklere som hun kunne legge hvis hun ikke fikk til det vanskelige. Men nå var lista kort og godt: Akkurat di samme Justin Bieber-tingan som ho Eir!!

Så dere som er dreven  gamet: Hvor finner jeg disse tingene? Hva er det hotteste hott på Justin fronten? Er det noe som er helt ut?? Hvor skal han bo? Kan det hjelpe å legge seg i sovepose utenfor hotellet og be om t-skjorta?






10 kommentarer:

  1. Nei å nei blir mye høy musikk nå forstår jeg.Er lov å håp att det går fort over:)

    SvarSlett
  2. Cubus reklamerer jo veeeldig for bieber klær å sånt...

    SvarSlett
  3. Her er jeg helt blank, må bare innrømme det. Men har forstått at for unge damer i dag er han idolet over alt som har vandret på jorden virker det som.....

    SvarSlett
  4. Akkurat Justin vet jeg svært lite om, men kan ganske mye om Tassen. Og Sabeltann.

    SvarSlett
  5. Anbefaler deg å sjekke ut ebay.no :) Her finner du mange av disse "millionene av ting" ;)

    http://search.eim.ebay.no/?elc=3&kw=justin+bieber&ect=

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for tips. har aldri vært på ebay, men kanskje det er på tide..

      Slett
  6. Jeg gikk inn på mammaogherman, men fikk ingen røde alarmer. Nå gikk det helt greit her også.

    SvarSlett