fredag 5. april 2013

Fredag!!

Hallais!!

Jeg forsov meg i morges. Våkna ikke før Isa kom inn og forkynte at det var fredag og ukas siste dag i barnehagen! Gjett om jeg spratt opp. Siste dag i barnehagen?? Har jo nesten ikke vært der denne uka jo. Først var det sånn påskedag og så var det planleggningsdag og vi måtte være hjemme med pappa. Så fredag måtte jeg bare få med meg!

De voksne i barnehagen var så greie i dag. De fant fram ei sklie!! Akkurat en sånn som det var i badeland i Bodø. Med trapp!! Og den var bare min! MIN! MIN! MIN! MIN! Det er fillern og æsj at jeg ikke kan si MIN! ennå, men jeg skal legge meg i hardtrening i helga. Jeg tror de andre ungene forsto det allikevel for jeg fikk dem unna når de prøvde å klatre på den trappa. Det var ikke helt enkelt å skyve bort tre-fire stykker på en gang, men jeg klarte det. Ikke helt meningen å tråkke på de der armene og magene der da, men altså, sa jeg ikke at den trappa var MIN!! Stine og Rakel snakket noe om køkultur og å vente på tur, men HALLOOOOO!!! Det var ei trapp! Og den var altså MIN. De hentet den jo til meg, ikke sant?? Hvis dere ikke helt forstår hva vi snakker om så legger jeg ut et bilde av Eir i ei sånn sklie. Har jo ingen bilder fra barnehagen, så det får duge. Dessuten så er jo jeg ganske lik Eir på den tida.


Mamma og pappa henta oss tidlig i dag. Like greit for de satte jo bort den trappa etterhvert. Fare for skader.... Hmpfr! At noen setter seg i det nederste trinnet når jeg skal klatre opp, det er jo ikke akkurat min feil, og hvis de ikke flytter seg så må man jo bare tråkke over dem, ikke sant?? Håper de tar den frem igjen på mandag. Jeg er klar!!

Etter barnehagen kjørte vi til Ørnes. Sånn biltur er litt kjedelig så jeg tok meg en strekk. Egentlig litt lenge siden jeg sov sånn ettermiddagslur så når jeg våkna var jeg klar som et egg for shopping. Fikk være med pappa på sånn utstyrsbutikk. Vet ikke helt hva vi kjøpte, men det var ei dame der som syntes at jeg var veldig fin! Og det er jeg jo. Smilte litt til henne, det bruker å lønne seg. I allefall gjør det det når jeg smiler til damene på kirkekaffen. Men fikk ikke noe kake fra hun der i butikken, så hun var ikke så grei som de kirkedamene altså.

Etter det dro vi på restaurant å spiste middag. Tjobing!! Det var fint altså. Jeg fikk egen juicepakke. Klarte nesten å drikke den opp før maten kom! Og så fikk jeg pølse og chips! Og stor gaffel! Litt vanskelig med sånn stor gaffel og lange chips, men det gikk greit. Så kom han mannen med godteri til barna. Trodde først det var noe sånn luregreier, men så var det kjærlighet på pinne. Den var god altså. Har dere smakt?? Min var gul! Kjempegod. Litt vanskelig å spise uten å sikle. Også satte det seg litt sånn hår fra ullgenseren fast i den når jeg la den på magen. Men pyttsann, pyttsann, sånne hår kan man jo spytte ut! Litt dumt at fingrene satte seg fast i kjærligheten når jeg skulle plukke bort de hårene også, men alt i alt: FANTASTISK!!




Så skulle vi handle mat. Isa og Eir holdt på å velte handlevogna. Med meg oppi!! Fatter ikke hvorfor mamma ble så sur?? Skjedde jo ikke noe. Pappa fikk jo tak i meg rett før jeg traff gulvet. Jeg syntes det var kjempegøy, men måtte jo kjefte litt på Eir jeg også. Er blitt veldig flink til å si EIR!!!!!

Så kjørte vi hjem og jeg sov på den turen også. Også besøkte vi bestemor!! Hun har trapp! I stua. To trinn. Kjempefin!! Klatra opp og ned og opp og ned og opp og ned og opp og ned. Veldig moro! har dere prøvd?? Også fikk jeg pære. Ei hel. Helt alene. Litt samme problem med pære som med kjærlighet faktisk. Setter seg litt fast i sånn ull. Og så er det vanskelig å ikke få pæresaft i hele fjeset og særlig under haka når man biter i den. Så da ble det jo en masse ull som satte seg fast der. Håper jeg får en annen genser i morgen. I allefall hvis jeg skal få noe å spise.

Eir og Isa ble igjen hos bestemor for å sove der. Jeg dro hjem for å bade mamma. Hun trengte det, håret sto til alle kanter og hun hadde endel sånn kjærlighet og pæresaft på seg. Moro å bade da. Tømte ut ei såpeflaske i badekaret før mamma rakk å se det. Lukta så godt så! Men først herja jeg vilt nede i gangen. Fant en spade. Spade er nesten like morsomt som trapp! I allefall når mamma og pappa løper etter meg for å fange meg og spaden. Men altså, hvis ikke gulvet tåler at man dunker i det med en aldri så liten jernspade... Ja da burde de kanskje vurdere å skifte gulv da.. Men da jeg skulle dra den med meg opp trappa datt den ned mellom trappetrinnene og da ble den liggende under der. Hadde jo tenkt å ta den med opp å dunke den i stuegulvet egentlig...



Etter badinga og kveldsmat skulle mamma absolutt legge meg. Sa det var to timer over leggetid. Prøvde å forklare at det ikke gjorde noe siden det var fredag og jeg hadde sovet på to bilturer, men hun bare la meg i senga. Jeg var jo fremdelses i godt humør så jeg bare tulla og lo og sparka dyna bort og satte bena ut gjennom sprinklene og sto på hodet og rev ned bilde på veggen og dro i snora til gardina og hev bamsen på gulvet og hadde det rett og slett kjempegøy.... Men mamma har så dårlig humor på kvelden. Hun bare gav meg flaska mi og sang den evinnelige sangen om den lille stjerna der som blinker... IGJEN!!! Men ble jo litt trøtt. Så da mamma gikk gadd jeg egentlig ikke kjefte så masse, bare litt. Og så la jeg meg til å sove.. For i morgen er det lørdag og da skal jeg IKKE forsove meg. Har tenkt å spørre pappa om han kan finne den sklia som Eir er på på bilde. For den er iallefall bare MIN!!!

8 kommentarer:

  1. Det var litt av en fredag ja:)

    SvarSlett
  2. Herlige Yme! Høres ut som du er midt i opplæringsfasen hvor en skal lære seg å dele ting, stakkars deg, det kommer nok til å bli en del du skal igjennom ja. Men du skriver så flott - så det har du i alle fall lært! God helg til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Ha ha! Slikkepinner er alltid en slager.
    Du (eller mora di) må lese hele det giveawayinnlegget inne i bloggen min - det står nemlig noe helt nederst dere må få med dere...

    SvarSlett
  4. Haha, skjønner at det var en spennende dag :-) Sånne trapper digger Busteliten også. Nå sitter han på fanget (kryss i taket) og ser på barne-TV. Deilig led hel og rolige stunder :-) Fortsatt god helg til dere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til fang og barnetv, engang om lenge :) god helg!

      Slett
  5. Du er nå go' da! Fikk et tips på en annen blogg(?) Der tok de pæra på en gaffel-da ble det mindre søl. Kos deg i bhg;)

    SvarSlett