torsdag 18. april 2013

Protest!! Jeg gjentar: jeg legger inn en protest!!

Hallais!

Det er ikke enkelt skal jeg si dere, å være en lillebror. I allefall ikke når man har to storeSØSTRE. Det er mye og mangt man må finne seg i. I det siste har det gått mye på å måtte overhøre stadig mer og høyere "Baby, baby, baby ohhhh". Det er jo litt morsomt da for jeg kan jo synge med, men det tar litt av.

Men i dag. Det får være grenser for hva man skal finne seg i!

Det er tydeligvis blitt noe som heter vår. Da skal man visst sykle i følge Eir og Isa. Helt greit det, jeg liker ting som går fremover. har jo en lekebil, et tog og ei vogn jeg kjører rundt med i stua.

Så pappa fant frem diverse greier fra garasjen.

Eir fikk frem sin sykkel først. Stilige saker for ei jente altså. Med kurv der man kan ha drikkeflaska si. Litt liten kanskje, men funker..


Så fant pappa frem ei vogn som det gikk an å sitte i bak hans sykkel Det var moro! Det var det altså, bare mamma som er litt uheldig med bildet..



Men jeg mener, jeg ville jo ha noe jeg også. Noe jeg kunne sykle fremover med og si brmrmr, brmrmrm.. Og hva fikk jeg???

Altså, HALLO??? Jeg er jo ingen baby heller. Og så inderlig rosa da! Med litt lilla, akkurat som om det gjør det bedre. Ikke var den ny heller. Kjempegammel var den. Smilet dere ser er et tappert smil gjennom tårer, bare så det er sagt.

Det så ut til at pappa forsto meg, for han kom med en snerten liten sak. MIN! MIN! MIN! Fillern og Æsj at jeg ikke kan lære meg å si min! For jeg hadde virkelig trengt det i dag. Den snerten lille saken var blå, manglet rett nok pedaler, men hadde et kjempefint ratt!!


Men mamma og pappa var helt håpløse! De gav den til Isa!! Til Isa!! Hun kunne vel fjompet rundt med den rosa bilen?? Og latt meg kjøre balansesykkel. Neida hun raste rundt og hvinte Wiiii og tjohoooooo og greier. Laaaaaaaangt avgådere dro de. Hadde jo ikke sjans på den hersens gåbilen selv om mamma dro meg i tauet..


Så jeg ble jo skikkelig sur da og da sa mamma :Kanskje vi skulle finne frem trehjulssykkelen til Yme? JA KANSKJE DET KANSKJE!!! Nemlig, en trehjulssykkel hørtes jo slett ikke dumt ut. Da kan jeg rase rundt her ute og ta igjen Isa og Eir og alle. Så jeg trasket inn i garasjen sammen med pappa. Men vet dere hva, jeg snudde like fort, sprang alt jeg klarte, for jeg bare nekter! Ikke på noe vis er dette rettferdig. Jeg protesterer og skal begynne å undersøke om man kan bytte foreldre.. For bare se her!! Trenger vel ingen forklaring?? Belte hadde den også, så jeg kom meg jo ikke av den rosa sykkelen om jeg prøvde aldri så mye... Jeg mener: flyverjakke og rosa sykkel = passer ikke!!



Dette her derimot er perfekt match. Men jeg har lagt en plan. Isa har jo bursdag om to uker og jeg har tenkt å få mormor og morfar til å kjøpe ny sykkel til henne. En fin lilla en som de har på Coop. Med pedaler og kurv og greier. Og da er denne her MIN!!!!! Bare MIN!!!



5 kommentarer:

  1. Harde tider for lille(store) Yme gutt:)

    SvarSlett
  2. Yme er en smart fyr :-) Her vanker det nok snart trehjulsykkel på Busteliten. Blir spennende å se mottakelsen ;-)

    SvarSlett
  3. Stakkars Yme - skjønner godt at du er rasende!! Går ikke an å forlange at mannfolk skal spurte rundt i rosa greier!! Her må vi sette alle ønsker inn sånn at Isa får ny sykkel og du får den blå flotte! Lykke til!!

    SvarSlett
  4. Det er jammen en hard og gal verden for stakkars yme! Jammen bra han snart kan si MIN! Det er i hvertfall et ord han kan bruke lenge:-)

    SvarSlett
  5. Det er ikke greit å være liten.. Heldigvis går det snart (les i løpet av noen år) over, og da får du prøve alle de kule syklene etter tur ;)
    Superherlige bilder! :)

    SvarSlett