mandag 13. mai 2013

Mastermind.

Hei.

Mastermind. Spillet med kode, farger og små pinner med sort og hvit.


Man må bli enige om det er svart som betyr rett farge på rett sted, eller om det er hvit som er rett farge på rett sted. Vi går for den sorte. Hvit er bare rett farge...


De fleste hytter har et Mastermind. De fleste besteforeldre har et Mastermind. mastermind har eksistert til alle tider og det finnes universale og felles barndomsminner om Mastermind. Superfaddere har et Mastermind. Et flott et, med plass til fem farger i koden og 12 forsøk oppover for å løse koden. Eir liker Mastermind. Det beste er å lage koden, se mamma klø seg i hodet og forsøke å finne ut hva slags intrikat kode avkommet har laget. Etter x antall runder i dag har hun også blitt såpass flink at hun setter rette pinner. Når man har klødd seg i hodet etter tolv omganger, for så å høre "ånei! Det skulle jo være en svart der nede og en til hvit der i midten" er det ikke til å unngå at ungen har lært seg et og annet banneord i løpet av dagen..

"Denne koden klarer du aldri mamma!!" Nei det er mye mulig det... men starter bra med at jeg er omtrent ganske sikker på at den brune er plassert rett..


"Ha!! Du forstår jo ingenting av denne koden her du mamma!! Hi, hi, hi, hi" Var da pokker og da, er ikke et steg videre etter fire runder og har virkelig ikke peilig..


"Det er jo lov å gi seg om man vil. Det eneste som skjer er at man taper" Ja særlig!! Var da som bare f... Så så bra ut der med fire rette, men hvilke er det???


"Nå har du bare tre runder igjen mamma, så har du tapt! Fælt som du roter nå da!!" HAHH!! På tiende forsøk, med usle to rader igjen tok jeg den forbannede koden! Men gjør du??


Løsning kommer i morgen...

5 kommentarer:

  1. Det er et vanskelig spill, syns no jeg.

    SvarSlett
  2. Brun-grønn-blå-gul-hvit?

    SvarSlett
  3. Mitt favoritt spill fra de yngre dager - konkuranseinstiktet mitt sier at jeg kanskje ikke bør ta det frem i gjen, for da vil det ikke bli noen kjære mor som lar de håpefulle vinne :-) Forstår derfor enhver trang til å bruke ett og annet uheldig ord om ikke alt stemmer :-D
    Lykke til

    SvarSlett
  4. Mastermind er kult. Vi har et reise-MasteMind et sted, lenge siden jeg har spilt det.

    Om du bytter den oransje med en blå, blir det vel rett?

    SvarSlett
  5. Mastermind minner meg om hytta, det var ein del diskusjonar, ja, om kva dei ulike betydde. Men eg VEIT svart betyr på rett plass, kvitt er berre rett farge. Kjenner konkurranseinstinktet rykker i foten!

    SvarSlett