tirsdag 4. juni 2013

BIIIIIIIL!!!

Hallais!!

Har dere sett hvor mange biler det finnes i verden?? Mange!! Og de er så fine! De har hjul! Og de kjører bortover!

Altså, om dere ikke helt har skjønt konseptet så setter man seg inn i en bil og så sier den VROOOOM og så kjører den. Det er bare helt, helt fantastisk. Og de kan si TUT TUT!! Helt av seg selv!

Det finnes gravemaskiner også. Og firehjulinger. Og traktorer. Her om dagen så jeg noe mamma kalte for en buss. ÅÅÅÅÅÅÅHHHH. Den var fin! Ble helt målløs jeg. Vi satt ute på verandaen på kafeen når den kjørte forbi. Og den kjørte forbi kjempelenge for den var kjempelang!! Og så kom den tilbake igjen en stund etterpå. Og en traktor og en hjullaster og en traktor med henger!!

Og så finnes det lekebiler. Og de har hjul! Og de er så fine! Og de kan kjøres bortover. Og man kan snu dem på hodet og snurre på hjulene. Jeg ler meg i hjel altså, er bare så moro!! Har dere prøvd??

Utenfor huset her står det flere biler. Jeg vet det, jeg ser dem jo ut av vinduet. Men mamma og pappa og mormor og morfar ser dem visst ikke. Nytter ikke engang å stå i vinduet å vræle BIIIIIIIIL av full hals. Jeg prøvde i hele går. Hele dagen tok det før morfar endelig forsto meg. Da gikk han og jeg ut og jeg fikk sitte der pappa sitter. Bak det der rattet. Og bilen sa TUT TUT flere ganger!! Så kom mormor og ødela alt sammen. Sa vi hadde sittet der lenge nok. Akkurat som om en time er lenge!! Ble så sur på henne. Gadd ikke å prate mer med henne hele kvelden.

I barnehagen har de kjøpt ny bil til meg. Den er MIN!! Og nå får jeg gjort meg forstått også, var ikke så vanskelig å si "min" nå jeg bare først klarte det. Satt i den bilen i hele dag jeg. Måtte jo passe på at ingen tok den. Kunne egentlig godt fått maten min i den bilen synes jeg, men de er så kjipe. Måtte sitte ved bordet.
Så kom pappa og hentet meg. Man da fikk jeg jo sitte i den store bilen hjem. Tror pappa egentlig forsto at jeg ikke ville ut av bilen hjemme siden jeg klamret meg fast til beltet med begge hender når han skulle ta meg ut. Men fillern og æsj, pappa er så sterk. Hylte og slo litt i ytterdøra, vrælte BIIIIL og greier, men pappa var helt håpløs. Så måtte jo bare gå opp til lekebilene i stedet da..

Sånne biler kan krasje! Det er så moro!! Særlig i føttene til mamma og pappa. Isa bare hyler når jeg krasjer med henne så det er ikke SÅ moro, men pappa er bare helt vill altså. Hopper ut med bena når jeg kommer i full fart sånn at jeg kjører mellom dem. Så må jeg jo bare prøve på nytt da, og på nytt, og på nytt....

Men så sa mamma at jeg måtte legge meg. Tante skulle legge meg. Håpløst. Hang over skuldra hennes og  prøvde med TUT TUT istedet for BIIIIIIIL men hun var nådeløs. Men i morgen, da skal jeg kjøre mere bil altså, først til barnehagen og så den i barnehagen og så hjem fra barnehagen også de jeg har hjemme. Mamma sier at jeg skal til helsesøster, men mamma sier så mye tull. Sånn som den helsesøstra oppførte seg sist gang så er det helt og absolutt klart at mamma aldri kommer til å ta meg med dit igjen.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar