torsdag 13. juni 2013

Yme kjører danskebåt...

Hallais!!

Vi driver og ferierer for tiden. Sitter mye i bil. Det er moro! BRMRMRBNMRMMMRM sier man og så kjører bilen av gårde. Men mamma og pappa er visst litt lei av å kjøre for vi skulle plutselig ta båt. En dansk en. Danskebåten het den.

Her snakker vi båt altså. Den var så stor! Og man kunne kjøre inn i den!


Det første vi gjorde var å sitte helt på toppen å spise potetgull og drikke juice og spise pølser. Røde pølser. De kan pølser om bord på den danskebåten altså. Først kjøpte mamma fire, for hun hadde aldri smakt røde pølser. Det fikk hun heller ikke for Isa spiste en og jeg spiste to og Eir spiste en. Så måtte mamma kjøpe fire nye pølser. Jeg lot henne få smake en da..

Men så må jeg si jeg ble skeptisk. Mamma og mormor og Eir og Isa skulle absolutt inn i en garderobe for å dusje. Jeg kan tenke på minst trehundeogførtiåtte ting jeg heller gjør på danskebåten altså. Man tar ikke danskebåten for å dusje!! Fikk sagt fra, tror hun dama i disken utenfor hørte hylene, men tror du hun kom og reddet meg?? Neida, ikke pappa heller, han satt jo fortsatt på toppen der og passet på morfar og en som het Carlsberg.

Etter den forferdelige dusjinga ble det jo betraktelig bedre da. De hadde badebasseng!! Med sklie!! Hører dere, de har sklie der. Man går altså opp og så sklir man ned, og så gjør man det igjen, og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen... Problemet var jo at Isa ikke forsto at de hadde satt den sklia der til MEG!! Ikke hun andre jenta i bassenget der heller så de brøt seg jo inn der. HÅPLØST!!! Mamma hadde ikke på seg badetøy. Tenker hun angrer på det for når jeg stilte meg midt i bassenget der så nådde hun meg jo ikke fra noen kant, så da sto hun der og ropte at jeg skulle komme. Jeg er jo ikke helt dust heller... Forsto jo at hun ville ha meg opp. Så kom Eir og ødela alt sammen, hun hadde jo bikini og kom og henta meg.. Så var det ny dusj da. Nye hyl for å si det sånn. At ikke mamma snart gir opp det der..

Eir var forresten kjempelur. Det var sånn spruterom der. Jeg gikk ikke dit, for jeg liker ikke sånn spruting, minner litt for mye om dusj.. Men morfar, han hadde IKKE badetøy på. Og han visste IKKE at det var et spruterom der det plutselig bare kom masse vann ut av veggen og opp av gulvet. og så ropte Eir og morfar gikk inn og HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!. Gjett om han ble våt da!! Så måtte han stå ute på dekk og tørke i nesten en time for å få lov å spise middag med oss..


De har masse annet gøy på danskebåten. Ballbinger og ror og motorsykkelautomater. Og så selger de leker. Masse biler!! Og kjempekjempekjempelange korridorer der man kan kjøre de bilene..




Fant ut at når jeg først var på Danskebåten så måtte jeg jo en tur på nattklubb. Tok med vogna i tilfelle det ble dritkjedelig. men var riktig morsomt det der. Jeg og Eir og Isa rocka på dansegulvet!! Og Eir slo seg helt løs og drakk blå drink. Barnedrink altså. Jeg fikk eplejuice med sugerør!! Og potetgull.
Men jeg mener. Det dansegulvet. Det var jo ganske stort. Og de der gamle damene som drev og surret rundt der oppe hadde jo IKKE peiling. For så lenge jeg sto i et hjørne og hoppet og klappet så var jeg SÅÅÅÅ søt, men bare jeg krabbet bittelitt utpå der så var det hyl og skrik og pass opp og se deg for og pass på ungen. Mamma passet da på meg hun, visste akkurat hvor jeg var. De kjerringene kunne da passet litt bedre på føttene sine i stedet. Et dansegulv er da for alle er det ikke? HELE gulvet altså.. BLE SÅ SUR!!!!! Så de kunne ha hele nattklubben for seg selv. Gikk faktisk og la meg. Kjørte bittelitt bil på lugaren da, for man blir jo aldri for trøtt til å kjøre bittelitt bil...




Og neste morgen var vi i Danmark, men det får dere høre om senere!


2 kommentarer:

  1. Yme må he reist med ein annan danskebåt enn meg! Bortsett frå dansegolvet... :)

    SvarSlett
  2. Danskebåten er morro for både store og små:)

    SvarSlett