fredag 18. oktober 2013

ROOOOOOSA!!!!

Hei.

For noen måneder siden ble jeg oppmerksom på en blogg. Ei vanvittig morsom dame oppe i Bardufoss skriver og tegner en blogg som heter Artigforkidsa.

Jeg har flere ganger ledd så tårene har sprutet av bloggen. Dama er en mester i å legge ut om lett gjenkjennelige kriser i hverdagen og sparer ikke på godbitene. Her snakker vi pupper som flagrer, hår til alle kanter og det å møte seg selv i døra.

Vi andre dødelige forsøker jo å legge ut litt bilder vi har tatt med iPhone eller Canon for å illustrere innleggene våre, men Hege, hun tegner selv!

Og her snakker vi ikke elendige tegninger av dårlig kvalitet og strekformat. Her snakker vi kunst! Og fantastiske morsomme bilder som jeg bare drømmer om å få ha på veggen.

Dama er helikopterpilot, men er nå hjemme sammen med kidsa. Og sammen med tegnebrettet. Eller PC'en eller hva man nå bruker for å tegne i disse moderne tider.

Men hvorfor skriver jeg i rosa? Og hvorfor denne uhemmede rosen av Hege? Jo det skal jeg si dere. Endelig gikk drømmen om å få et signert Hege-bilde på veggen i oppfyllelse. For dama har tegnet dette her:


Og som dere alle vet er vi nå i den rosa måneden oktober. Det er måneden der vi alle skal tenke rosa og støtte opp om brystkreftsaken. Jeg har jo kjøpt ei sånn sløyfe som jeg har klistra på profilbildet mitt på Facebook, men dette her var jo bare så utrolig mye stiligere.

Saken er at Hege har fått et trykkeri der nord til å trykke opp bildet hennes. Gratis. Til inntekt for kreftsaken. Først startet hun veldig forsiktig med 100 eksemplarer. Hun selger dem for 100 kroner stykke og pengene går uavkortet til kreftsaken. Hun skrev et innlegg der hun fortalte om dette og håpet å samle inn 10 000 kroner. 

Særlig! 10 000??? Hvor er selvinnsikten? Min mening er at dama er for beskjeden. Hun kunne glatt tatt 250 kroner og trykket opp 500 med det samme... Bildet er jo helt rått! Dama er jo superflink! ALLE vil jo ha et sånt bilde!!
(Hun måtte jo allerede dagen etter tusle bort til trykkeriet og øke produksjonen... og har kommet over 25 000 allerede)

I allefall, løp inn på bloggen til Hege, få litt mer saklig info og støtt en god sak samtidig som du får verdens kuleste "rosa-gadget" tilbake!

Tenk rosa! Heia Rosa! Heia Hege! Heia oss, vi går for en million!!

2 kommentarer:

  1. Hun er bare så flink, både med ord og med penselen (eller tegnebrettet eller hvadetnåer). Og for et tiltak hun har satt i gang, venter spent på min signerte Hege jeg også! Flott av deg å dele - det skal jammen jeg gjøre også:)

    Ønsker deg ei god ny uke, med maraton og alt det måtte innebære. Håper du rekker å trekke pusten innimellom;)
    Varm klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. Stikker innom for å si hei og hå! Og er det ikke bra at vi snart dette kunstverket skal få! Nå må du slappe av mellom taka, hadde du stukket innom, skulle du fått max og kaka!!! :-D
    Ha en fiiiiin dag!!!!
    Klemses in flengses!

    SvarSlett