onsdag 27. november 2013

Yme tar bilder til julekort..

Hallais!

Trasige tider dere. Først så har mamma fått en sånn der bandasje på handa si sånn at den er helt umulig å kose med. Videre så kom det en masse hvite greier som Isa kalte snø dettende ned fra himmelen i forrige uke. ISKALDT!!!! Og håpløst å gå i. Tryna hele tiden og var sur i ei uke. Liker ikke snø! Nå er den snøen borte, men nå regner det rett bortover i stedet! Særlig der jeg har hodet. Regner rett i fjeset!! Og helt umulig å gå for man bare blåser avgårde. Så når vi skal til barnehagen på morgenen forsøker jeg å rømme inn på vaskerommet for å slippe å gå ut, men pappa finner meg hver dag. Pappa ja, for det er han som kjører oss for tiden. For mamma har jo den der handa. Og det er slett ikke så koselig som når mamma gjør det!! Og i dag skulle mormor komme og det skulle endelig bli litt koselig her. Men vet dere hva?? Den dumme vinden og regnet har stoppa ferga så nå kommer hun ikke.. Som sagt, trasige tider!!!

I går, da jeg utslitt og trøtt kom hjem fra barnehagen og skulle sette meg i sofaen og kose meg med Vennebyen på Ipad, vet dere hva jeg måtte da? Kle meg ut som en nisse!! Hva gir der meg? Eir og Isa var helt fra seg av lykke og ropte og danset og var så glade at. Bare for at vi skulle sitte i en krok med nisseklær?? Og holde i et troll!! Mamma påsto at det var en nisse, men den hadde ikke øyne og ingen føtter heller. Det var et troll!!

Pappa mente det beste var å sette kameraet på stativ. Mamma mente ikke det. Mamma gav seg. Etter en evighet i den nissedrakta fikk pappa opp det kameraet og så skulle vi rope SMIIIIL og NIIIIIIIISSE og greier. Disse folkene er gale!! Vennebyen! Jeg ville jo se Vennebyen! Og Rorry Racerbil! Ikke klarte mamma å holde seg unna bildene heller. Men endelig sa pappa at nå var det nok og jeg sprang bort til sofaen!




Men tror dere det eller?? Neida. "Det er jo ingen bilder som går an å bruke her jo Henning" sa mamma. Håpløse mamma. De der folkene som skal ha julekortet bryr seg vel ikke om man ser litt av hodet til mamma eller at jeg holder på med føttene..

Ble LITT sur når jeg måtte bort i den kroken igjen ja... Fysj og føy!!! Fant ut jeg heller vill ta bildene selv, men mamma mente at det ikke ble helt det samme med pappa som nisse...



Etter å ha krangla med mamma om det kameraet fant jeg ut at for å få sett noe Venneby i det hele tatt så var det visst best å bare sette seg på den krakken. Men var jo litt vanskelig med de lange buksene der, så først fikk mamma bare bilde av rumpa mi! Hadde vel vært noe å sende til oldemor! Ei diger nisserompe!! HAHAHAHAHAHA...


Jeg er sikker på at mamma tok minst tusen bilder, men hun påsto at det var helt håpløst å få alle fine samtidig. Det vil si, jeg tror det var håpløst å få meg fin.. Fatter ikke hva hun mente. Laget jo grimaser, ropte, sang litt og lukket øynene bare for å få litt variasjon over dem... Tror det ble julekort til slutt. Mamma klippet og limte og laget kollasje eller hva hun kalte det. Og Eir, hun er helt gal!! Helt, helt gal!! For når jeg endelig fikk kle av meg de buksene og se på Vennebyen da satte hun opp stativet igjen og fotograferte seg selv med fjernkontroll.. Ja,ja, jenter er rare...







Og så fikk jeg eget rom i går. Men det får dere høre om senere. Nå har jeg et par episoder med Vennebyen jeg skal se. Snakkes!!

13 kommentarer:

  1. Huff å huff hva den gutten må gjennomgå:9

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han trenger en omsorgsfull mormor på besøk..

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Jeg er enig. Snø er håpløse greier. :-(

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. I allefall når du er et år og det når deg til knærne...

      Slett
  4. Haha, hold ut Yme! Det er julAFTEN i sikte.

    SvarSlett
  5. Hohoho! Flirer godt her. Og skjønner den lille nissegutten godt :)

    SvarSlett
  6. For en herlig søskenflokk!!
    Men stakkars lille Yme, for en tøff start på livet:)
    Dette minner meg på at jeg får grave frem nisselua i løpet av uka, jeg også, og se hvor velvillig He er:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sannsynligvis mer villig enn Yme. Mener å huske at de var greie i den alderen...

      Slett
  7. Haha Yme! Du er kuleste kidden jeg kjenner! Og jeg synes du skal ha for at du i det hele tatt stilte opp på dette styret som jentene i huset stelte i stand, i stedet for å se på Vennebyen! ;)) Jeg gleder meg dessuten veldig til å se rommet ditt!! :-D

    SvarSlett
  8. Uff de der julekortene altså... Det blir nok i år som tidligere: Med tanken... Eller kanskje noen få utvalgte skal få et. Men det blir nok et bakhodebilde av alle tre, for så snart de ser at jeg tar bilde (i hvert fall om de blir bedt om å stå i ro) så springer de til alle kanter :-)

    SvarSlett