torsdag 6. mars 2014

Hva lurer du på om meg?

Hei.

Jeg satt foran Mac'en min og ventet på å få en lys ide.. Om hva jeg skulle skrive om i dag. Og det mangler forsåvidt ikke på ideer. Jeg var innom tanken på å skrive et innlegg om hvilke tanker som raser gjennom hodet når du midt på natten, som ensom distriktslege, sitter mutters alene på kontoret ditt og venter på et sykt barn som kanskje, bare kanskje har hjernehinnebetennelse.

Eller så tenkte jeg også å skrive litt om fastlegen, hvorfor vi har fastleger og hvorfor det er lurt å gå til fastlegen din. I en by kommer du ikke inn til andre enn fastlegen din, ute i distriktet er det ikke helt sånn.

Jeg har også tenkt å skrive et innlegg om maxiklubb og det å glede seg VELDIG til å begynne på skola.

Alle disse innleggene kommer nok. Jeg må bare bruke bittelitte grann tid på å skrive dem og være litt konsentrert under skrivingen. I kveld har jeg vakt og gidder ikke skrive sånne "ordentlige" innlegg når jeg kanskje må løpe.. Kanskje for å dra hjem til en sånn pasient som nevnt først her.

Så da fikk jeg en annen god ide. Den var riktig lys og fager og poppet opp over hodet mitt, bare se her:


Jeg skal være så ærlig at jeg innrømmer at jeg glatt har stjålet ideen. Stjålet den fra en flott blogger som de fleste av dere nok kjenner: Pappahjerte Pappahjerte har nå i fire innlegg svart ærlig og oppriktig på spørsmål fra leserne sine. Tydeligvis er dette noe rosabloggere gjør rett som det er. Lar leserne spørre dem om hva som helst og så lage innlegg med svarene. I allefall sier Pappahjerte at de gjør det..

Jeg er ikke så tøff som pappahjerte så jeg legger lista litt lavere enn ham og sier at jeg skal FORSØKE å svare ærlig og oppriktig på alle spørsmål..

Så fyr løs folkens, hva lurer dere på om meg, bloggen, huset, vinkelen på fortennene, verandaen eller Livet i Casa Didriksen generelt. Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar er det ikke det det heter?

Kommentarfeltet er åpent..

21 kommentarer:

  1. Hva er det morsomste du har opplevd i jobben din?

    SvarSlett
  2. Hvem er favorittsvogeren din? ;-)

    SvarSlett
  3. Vis du skulle velge et anna yrke, hva hadde det vert??

    SvarSlett
  4. Lavkarbo! Du nevner innimellom at du prøver deg på dette. Og mitt spørsmål er; hva synes doktor Didriksen om lavkarbo? Og nei, jeg forventer ikke et superlangt og godt begrunnet innlegg som skaper engasjement i andre lavkarbo-hjem. Men litt, ettersom det er relativt delte meninger om denne formen for kosthold.

    SvarSlett
  5. Dette har jeg prøvd på stadig vekk og jeg blir alltid SÅ skuffa når det faktisk ikke kommer noen spørsmål, så nå skal jeg klinke til med både et og to og tre spørsmål!
    1. Hva liker du best med deg selv?
    2. Har du kort hår fordi det ikke blir langt, eller fordi du liker kort hår best? (Eller fordi det er mest praktisk sånn?)
    3. Hva gjør du med alle barnetegningene?

    SvarSlett
  6. Ah, I'll be back with questions!

    SvarSlett
  7. Og du, forresten.. Hva kan du fortelle meg om "geografisk tunge" hos barn? Hehe…
    (http://bilde.dinside.no/munn+og+tannhelse-vondt+i+munnen.jpg?o=3418878&w=300&frame=0&ee=1267192697)

    SvarSlett
  8. Jeg er litt nysgjerrig på jobben din, det er mulig du har skrevet om dette før så klart, men jeg er jo så ny!
    Hva er det mest utfordrende når du faktisk jobber (altså ikke turnus og sånne praktiske greier, men rent "teknisk")?
    Hva er det som er mest givende? (Jada, jeg antar at det er det!)
    Når du har vakt, betyr det at du har vakt som eneste lege i hele kommunen, eller er det vakt på legevakt/legekontor?
    Hvordan er det å ha det ansvaret? Tenker du over det ofte, eller blir man såpass vant at det bare detter inn i hodet nå og da?
    Hvor lenge har du jobbet som lege? Du er jo så ung!
    Og når man er lege, og mamma, hvordan slår det ut, blir man mer eller mindre hysterisk? Nå slår du meg som en ikke-hysterisk person i utgangspunktet altså. Men sånn, hvis en av barna har veldig høy feber foreks, eller skader seg ordentlig, er det en fordel med legekunnskapen eller blir man mer stresset fordi man vet hvor galt ting kan gå?

    God helg Doc!

    SvarSlett
  9. Hvordan får dr Didriksen tid til det hele? Vaktjobb og mann og barn og gode blogginnlegg daglig? Supermenneske, eller noen hemmelighet? Og dukker det opp situasjoner som er vanskelige vedrørende å kombinere din jobb og blogging? Lege i et lite lokalmiljø - pasienter du kjenner og som kanskje kommenterer etc.

    SvarSlett
  10. Hva jobber Henning som?
    Er dere kristne?

    God helg! :)

    SvarSlett
  11. Nevn noen gode bøker du har lest!

    SvarSlett
  12. Jeg har noen få spørsmål:
    -hvorfor valgte du å bli lege?
    -hvem bestemmer hjemme hos dere hvilke gardiner dere skal ha?
    -hva er det tøffeste du har gjort? (Bortsett fra å få barn...)
    -liker du blodpannekaker?
    -og hvilke fag likte du best på skolen? (Grunnskole/vgs)

    Gleder meg til å bli kjent med deg, mer enn vi (bloggskaren) allerede gjør! :)

    SvarSlett
  13. Jeg lurer litt på det med bosituasjonen, er det Henning som er lokal og du tilflytter? Mener jeg leste det en gang. Og, du skrev noe om jobben hans i fjellet. Da ble jeg nysgjerrig. Er han gjeter, kanskje? Og noe litt mindre fjasete; er det utfordrende å være lege og privatperson på et så lite sted? Eller syns du det er en stor fordel med all din lokale kunnskap som kommer med som en slags gratispassasjer?

    SvarSlett
  14. Hva er det beste/verste ved å bo på et mindre sted?

    PS: Elsker bildene dine på Instagram!

    SvarSlett
  15. Pleier du å fortelle folk at du blogger?;)

    SvarSlett
  16. Hva er din favorittneglelakk? Beklager, jeg ble litt rosabloggprega. :-) Ser fram til innleggene med de temaene du nevner.

    SvarSlett
  17. Jeg har et til!
    Men det er ikke om deg. Jeg har lest til bakover, for å starte et sted leste jeg de populære postene og alle Ymes blogger. Og da så jeg at Yme, som allerede har et kult navn, også har et kult mellomnavn! (Som HP fan gikk hodet mitt rett dit.) Så da lurte jeg på om jentene også har kule mellomnavn som du deler her? (Digger alle navnene dems!)

    SvarSlett
  18. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlett
  19. Jeg vil dele med dere alle her om hvordan jeg får lånet mitt fra Herr Benjamin som hjalp meg med et lån på 400 000,00 euro for å forbedre virksomheten min. Det var lett og raskt når jeg søkte om lånet når ting ble grovt med virksomheten min. Benjamin gir meg lån uten forsinkelse. her er Mr Benjamin e-post / whatsapp-kontakt: +1 989-394-3740, lfdsloans@outlook.com.

    SvarSlett